Tentang Balung

Sebuah ladang yang di kendalikan oleh keluarga sejak tahun 1979, Kesemua tanaman dan pokok herba kami hidup subur di kawasan tanah gunung berapi Utara Borneo , Malaysia. Kami mengawal proses dari peringkat ladang ke peringkat pembungkusan bagi memastikan mutu pengeluaran produk kami berkualiti.

Friday, June 20, 2014

Cara Pengambilan Teh Misai Kucing Balung

Teh misai kucing mempunyai banyak khasiat nya . Admin percaya telah ramai yang megetahui kebaikkan teh misai kucing , tetapi ingin admin ulang sekali lagi bagi mereka yang masih samar-samar. 



Khasiat Teh Misai Kucing 


  1. Batu Karang
  2. Pundi kencing 
  3. Merawat penyakit buah pinggang 
  4. Jangkitan saluran kencing 
  5. Hati 
  6. Masalah pundi kencing 
  7. Kencing manis 
  8. Sakit sendi 
  9. Batu karang 
  10. Gout 
  11. Mengurangkan kolesterol serta  tekanan darah
  12. Bersifat Antiallergic , Antihipertensi , Anti-radang , Diuretik , Arteriosklerosis Nephritis 
  13. Melegakan kekejangan otot dalam dinding organ dalaman 
  14. Merawat lemah jantung serta darah tinggi

Terlalu banyak khasiat Teh Misai Kucing .. Teh misai kucing ini seeloknya di amalkan setiap hari untuk mendapatkan kebersanan kasiat nya. Semasa pengambilan teh misai kucing anda di nasihatka menjaga pemanakan. Contohnya jika ingin merawat kencing manis , jangan salahkan Teh Misai Kucing tak berkesan jika anda makan makanan bergula degan kandungan gula sangat tinggi , atau kandungan karbohidrat tinggi. Dah tentu penyakit kencing manis anda semakin teruk.

Amalan mengambil herba adalah lebih baik dari mengambil ubat-ubat yang terdapat di farmasi , kerana ubat di farmasi hanya berfungsi untuk menahan sakit daripada merawat penyakit.

Cara pengambilan Teh Misai Kucing.

  1. Bagi anda yang ingin membuat teh misai kucing sendiri, ambil 2 gemgam daun pokok misai kucing , keringkan dan rebus dari 3 mangkuk air menjadi 1 mangkuk air.
  2. Atau cara LEBIH MUDAH ialah ... dapatkan teh misai kucing keluaran Balung. Hanya rendamkan uncang teh kedalam air panas dan minum.
  3. Setiap hari  minum secawan teh misai kucing , dengan cara paling mudah ..

Harga berpatutan .. tak lah mahal mana ...  :)


iNFO Misai Kucing

Tumbuhan yang pada asalnya dari klasifiksi liar ini mula banyak ditanam dan popular sebagai tumbuhan taman kerana bunganya yang cantik. Mudah membiak melalui keratan batang dan memerlukan medium yang agak lembab untuk hidup dengan subur. Misai kucing ialah herba bukan semusim dan ia boleh hidup lama.Ia kaya dengan kalium. Tumbuhan ini mula menarik perhatian para pengkaji antarabangsa apabila ia mula diperkenalkan sebagai teh di Eropah pada awal kurun ke20.




1 comment:

Anonymous said...

Benda ni ada sijil KMM tak? Nak check samada selamat atau tidak?