Tentang Balung

Sebuah ladang yang di kendalikan oleh keluarga sejak tahun 1979, Kesemua tanaman dan pokok herba kami hidup subur di kawasan tanah gunung berapi Utara Borneo , Malaysia. Kami mengawal proses dari peringkat ladang ke peringkat pembungkusan bagi memastikan mutu pengeluaran produk kami berkualiti.

Sunday, June 8, 2014

Teh Serai Segera - Mengatasi masaalah senak perut

Kenal pokok serai ? kaum ibu biasanya selalu menggunakan serai dalam masakkan di rumah. Selaian aroma serai yang wangi dan dapat menenangkan minda sesiapa sahaja yang membaunya , serai juga di percayai dapat mengatasi masaalah senak perut. Bukan senak perut di sebabkan "tangki penuh" tapi senak perut di sebabkan masaalah angin berkumpul di dalam perut dek kerana lewat makan atau terlalu banyak makan.

Musim kenduri ni , saya percaya ramai yang mengalamai masaalah senak perut. Sembelit dan tak lari juga masaalah angin dalam perut akibat dari toksin yang terlalu banyak terkumpul.



Jadi salah satu cara untuk mengatasi masaalah ini adalah dengan menggamalkan meminum teh serai. Susah nak cari serai ?

Jangan risau ..

Balung menyediakan teh serai di dalam bungkusan , senang ... hanya perlu buka dari pek dan tambah air panas , rendam selama 2 minit terus minum semasa suam.. 

Inysallah .. dengan izin tuhan .. masaalah senak perut akan hilang..
Masaalah ini bukan lah penyakit yang perlukan kita pergi ke klinik ..
kita boleh  amalkan teh serai .. selain perut lega dari senak tersebut.. teh serai dapat menyegarkan badan ..

Maklumlah seharian bekerja mencari rezeki untuk keluarga atau beraktivi di luar .. cuaca pula panas ..

Meh cuba ..

saya dah ..  :)



No comments: