Tentang Balung

Sebuah ladang yang di kendalikan oleh keluarga sejak tahun 1979, Kesemua tanaman dan pokok herba kami hidup subur di kawasan tanah gunung berapi Utara Borneo , Malaysia. Kami mengawal proses dari peringkat ladang ke peringkat pembungkusan bagi memastikan mutu pengeluaran produk kami berkualiti.

Tuesday, August 26, 2014

Gambar Teh Serai Dari Balung

Gambar di bawah merupakan gambar satu uncang teh serai produk dari balung sendiri telah di rendam di dalam air panas , tidak sampai 10 minit. Warna le hijau hijauan , rasa serai tapi tidak lah terlalu pekat. Dan yang paling best selepas minum badan akan terasa segar bugar.

Dah ramai yang tahu kegunaan serai ni , orang tua dahulu , biasa mengamalkan teh serai untuk merawat pelbagai pentakit dalaman terutamanya penyakit berkaitan angin. Orang zaman sekarang banyak menggunakan pil pil dari klinik , walhal jika menggunakan serai selain dapat membuang angin, ianya juga merupakan salah satu perua awet muda. 


Jom sama-sama menjaga kesihatan secara semulajadi. Badan sihat bertenaga dan kulit pun cantik. Ianya juga dapat menjimatkan duit anda.

Harga teh serai / teh gaharu & teh misai kucing.

➡️ RM22.50 ( 25 uncang ) 
➡️ RM13.50 ( 15 uncang ) 

untuk membuat pembelian boleh 
📱 whatsapp : 013-8176052
💻 email : maznizan.hassan@balungplantation.com

No comments: